Filmoteka

recenzje

„Biały, biały dzień” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Biały, biały dzień” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„W biały, biały dzień, gdy nieba nie można odróżnić od ziemi, zmarli mogą mówić do tych, którzy wciąż żyją” – głosi islandzkie powiedzenie. W taki też dzień ginie żona byłego szefa policji, która spada w przepaść rozpędzonym samochodem. Mimo żałoby, stara się on zacząć wszystko od nowa i odpowiedzieć sobie na pytanie, kim teraz jest. Pewnego dnia odkrywa tajemnicę, która pierwszy raz od dawna wzbudzi w nim silne emocje. Od tej pory zrobi wszystko, żeby dowiedzieć się prawdy o ich wspólnej przeszłości. „Biały, biały dzień”, reż. Hlynur Pálmason

„Prawda” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Prawda” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Nędznicy” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Nędznicy” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Matthias i Maxime” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Matthias i Maxime” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Głupie, młode serce” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Głupie, młode serce” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Tommaso” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Tommaso” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Zaskakujące, poruszające, osobiste dzieło Ferrary, które można uznać za jeden z jego najlepszych filmów. Grany przez Willema Dafoe Tommaso jest ekranowym alter ego samego reżysera. Akcja filmu rozgrywa się natomiast w rzymskim mieszkaniu autora Złego porucznika. Nie sposób dociec, gdzie kończy się scenariusz, a zaczyna coś na kształt psychodramy. „Tomasso”, reż. Abel Ferrara

„Dżentelmeni” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Dżentelmeni” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Małe kobietki” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Małe kobietki” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Kłamstewko” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Kłamstewko” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Maria i Leonard: Słowa miłości” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Maria i Leonard: Słowa miłości” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)