Filmoteka

recenzje

„Krew Boga” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Krew Boga” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Wczesne średniowiecze. Na ostatnią pogańską wyspę, cudem uniknąwszy śmierci, dociera rycerz Willibrord. Okrutnie doświadczony przez los, lecz twardo stąpający po ziemi wojownik, już dawno zginąłby gdyby nie pomoc Bezimiennego – pełnego ideałów chłopaka, skrywającego przed światem prawdziwą tożsamość. Pomimo różnic w światopoglądzie i podejściu do religii, mężczyźni zostają towarzyszami podróży. „Krew Boga”, reż. Bartosz Konopka

„Rocketman” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Rocketman” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Nieprawdopodobna historia jednej z największych gwiazd muzyki w historii popu i rocka. Poznamy Eltona Johna na chwilę przed przełomem w jego karierze. Niezwykła podróż przez życie – od nieśmiałego geniusza pianina Reginalda Dwighta po absolutną międzynarodową megagwiazdę popu, znaną jako Elton John. Na naszych oczach chłopak z małego miasteczka stanie się jedną z ikon popkultury i największych osobowości XX wieku. „Rocketman”, reż. Dexter Fletcher

„Królowa kier” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Królowa kier” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Anne jest szanowaną prawniczką, która pomaga nieletnim ofiarom molestowania seksualnego. Wraz z mężem wiodą komfortowe życie w eleganckiej posiadłości, w której wychowują córki bliźniaczki. Pewnego dnia w ich domu zjawia się Gustav – zbuntowany nastoletni syn męża z pierwszego małżeństwa. Jego obecność obudzi w Anne uśpione pragnienia. Czy zakazana relacja jest warta ryzyka? „Królowa kier”, reż. May el-Toukhy

„Sauvage” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Sauvage” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Léo mieszka na ulicy i żeby przeżyć, spotyka się z mężczyznami za pieniądze. Najbliższą mu osobą jest jego przyjaciel, który też się prostytuuje, ale ponieważ jest silniejszy, potrafi go obronić przed innymi chłopakami i niebezpiecznymi klientami. Léo bardzo by chciał, żeby ich przyjaźń przerodziła się w coś więcej, jednak w ich świecie nie ma miejsca na takie uczucia. „Sauvage”, reż. Camille Vidal-Naquet

„Gloria Bell” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Gloria Bell” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Gloria żyje pełnią życia, a przynajmniej każdego dnia bardzo się stara. Jej dorosłe dzieci mają dla niej coraz mniej czasu, a były mąż znajduje młodszą partnerkę, ale Gloria ciągle liczy na to, że w jej życiu pojawią się jeszcze fajerwerki. Kiedy w jednym z klubów nocnych poznaje Arnolda, nowy romans rozbudza w niej nadzieje na przyszłość. I choć życie trzyma w zanadrzu jeszcze niejedną niespodziankę, to Gloria nie zamierza obrażać się na swój los. „Gloria Bell”, reż. Sebastián Lelio

„Asako. Dzień i noc” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Asako. Dzień i noc” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Niezwykle klimatyczna adaptacja bestsellerowej powieści uznanej japońskiej autorki Tomoki Shibasaki. Asako mieszka w Osace. Zakochuje się w Baku, wolnym duchu. Pewnego dnia chłopak znika bez śladu. Dwa lata później znów spotykamy Asako. Obecnie mieszka w Tokio i spotyka się z Ryohei. Chłopak wygląda dokładnie jak Baku, ale ma zupełnie inną osobowość. „Asako. Dzień i noc”, reż. Ryûsuke Hamaguchi

„Podły, okrutny, zły” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Podły, okrutny, zły” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Niewinna twarz Teda Bundy'ego skrywała tajemnice brutalnych mordów, w które Liz Kloepfer długo nie chciała uwierzyć. To była miłość od pierwszego wejrzenia. Ted szybko zdobył serce Liz, która samotnie wychowywała córkę. Przez parę lat tworzyli sielankową rodzinę. Ideał runął, gdy Ted został aresztowany pod zarzutem makabrycznych zbrodni. Przystojny, czarujący, charyzmatyczny, czy podły, okrutny, zły? „Podły, okrutny, zły”, reż. Joe Berlinger

„Tajemnice Joan” – recenzja („Dranie w kinie”)

„Tajemnice Joan” – recenzja („Dranie w kinie”)

Rok 2000, przedmieścia Londynu. Spokojne życie starszej pani, Joan Stanley, przyjmuje nieoczekiwany obrót, kiedy zostaje aresztowana przez MI5 i oskarżona o szpiegostwo na rzecz komunistycznej Rosji. Rok 1938. Młoda Joan studiuje fizykę w Cambridge. Nieśmiała i łatwowierna dziewczyna szybko daje się uwieść uroczemu i tajemniczemu Leo, który wkrótce staje się jej przewodnikiem po obcym, ale intrygującym świecie ideologii komunistycznej. „Tajemnice Joan”, reż. Trevor Nunn

„Podwójne życie” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Podwójne życie” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Leonard, pisarz snobujący się na bycie offline, pragnie wydać kolejną powieść, będącą zapisem romansu z pewną aktorką. Jego wydawca, przystojny karierowicz Alain, odrzuca książkę, bo o wiele bardziej pasjonuje go teraz świat e-booków, a dokładnie atrakcyjna doradczyni do spraw digitalizacji. Alainowi umyka więc, że jego żona, marząca o ambitnej roli serialowa aktorka Selena spotyka się z pewnym pisarzem. „Podwójne życie”, reż. Olivier Assayas

„Tranzyt” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

„Tranzyt” – recenzja („Tygodnik kulturalny”)

Bohaterem filmu jest Georg, który w trakcie ucieczki z Francji po inwazji nazistowskiej przejmuje tożsamość zmarłego pisarza, którego dokumenty zdobył przypadkowo. Utknąwszy w Marsylii, Georg spotyka młodą kobietę, Marie, desperacko poszukującą zaginionego męża – człowieka, pod którego podszywa się Georg. „Tranzyt”, reż. Christian Petzold